Business NXT

Det komplette ERP-systemet er nå i skyen

Business NXT er skyversjonen av Visma Business og er skreddersydd for deg som er i en mellomstor eller stor bedrift og trenger maks ytelse i skyen.

Nyeste skytjenesten fra Visma, Business NXT

Har du Visma Business i dag er overgangen til Business NXT sømløst. Du får med deg alle dine historiske data over til skyen. Bruker du Visma Business i dag vil du fort kjenne deg igjen i Business NXT. Brukervennligheten er tatt vare på og du får et nytt moderne nettbasert grensesnitt.

Business NXT har stor fleksibilitet, du velger selv om du ønsker du å jobbe mest automatisert eller manuelt. Ved å ta i bruk av økonomisystem fra Visma sikrer du også at bedriften din leverer i henhold til lover og regler.

Med åpent API er Business NXT bygget til å støtte det meste av integrasjoner med andre systemer i skyen.

OneStop Reporting (OSR) er rapporteringsverktøyet til Business NXT. I OSR følger det med en standard rapportpakke med alle lovpålagte rapporter. Inkludert er det mulighet for design av rapporter og budsjettering. En kan sette opp en abonnementstjeneste for utsendelse av rapporter eller benytte seg av live rapportering.  

Hva kjennetegner Business NXT

En ekte skytjeneste, i henhold til VCDM

  • Inkluderer oppgraderinger, oppdatering og høy sikkerhet i skyen

Velkjent datamodell, logikk og prosesser

  • Samme datamodell, logikk og prosesser som velkjente Visma Business

Enkel migrasjon av data til skyen

  • Du får med deg alle historiske data til skyen

"Ut av boksen" moderne web grensesnitt

  • Standard brukervennlige skjermbilder følger med i løsningen

Fleksibel, og effektivt, raskt og skalebart

  • Designet for høy ytelse

State-of-the art API basert på GraphQL

  • Åpent API gir gode integrasjonsmuligheter

Integrert rapportering og budsjettering

  • Inkluderer OneStop Reporting Komplett (Design og budsjett)
  • Design av egne rapporter

Integrert i Visma.net universet

  • Integrert med alle autotjeneste og andre .net tjenester

Funksjoner for design og datamodell utvidelse

  • Kraftig designmuligheter av skjermbilder og arbeidsflyt

Bilagsregistrering

Business NXT bilagsregistrering har samme oppbygging som Visma Business. Er du bruker av Visma Business i dag kjenner du deg igjen. En kan fremdeles hente og skjule felt. I tillegg får en ny funksjonalitet.

Workflow

Behandling av inngående faktura gjøres i Workflow, en modul som er innebygd i Business NXT. Denne modulen erstatte Visma Dokumentsenter. Workflow er en moderne tjeneste hvor det muligheter til å sette opp konteringsregler og etter hvert ta i bruk maskinlæring. Godkjenning av faktura vil fremdeles utføres i Visma.net Approval, hvor dere kan velge om godkjenner skal få lov til å kontere på fakturaen eller bare godkjenne.

Compello som er en mer avansert dokumenthåntering er integrert med Business NXT, les mer her:

Demo

Ønsker du å se en demo av Business NXT? Kontakt oss gjerne for en time med uforpliktende og gratis rådgivning.

Til skjema

Priser

Finans

Kr 14 900,-

Fritt antall brukere og godkjennere

Komplett løsning for finans og fakturering

Kostnader for implementering, tilpasninger og integrasjoner kommer i tillegg.

Finans

Kr 14 900,-

Fritt antall brukere og godkjennere

Komplett løsning for finans og fakturering

Kostnader for implementering, tilpasninger og integrasjoner kommer i tillegg.

Finans & Logistikk

Kr 18 900,-

Fritt antall brukere og godkjennere

Komplett løsning for finans og logistikk

Kostnader for implementering, tilpasninger og integrasjoner kommer i tillegg.

Finans & Logistikk

Kr 18 900,-

Fritt antall brukere og godkjennere

Komplett løsning for finans og logistikk

Kostnader for implementering, tilpasninger og integrasjoner kommer i tillegg.

Pris månedlig forbruk

---------

Løpende kostnader basert på forbruk av transaksjoner

Kontakt oss for priser

Pris månedlig forbruk

---------

Løpende kostnader basert på forbruk av transaksjoner

Kontakt oss for priser

Tillegg ekstra selskap

Kr 500,-*

* Lavere enhetspris ved flere selskap

Tillegg ekstra selskap

Kr 500,-*

* Lavere enhetspris ved flere selskap

No items found.
Vi gjennomførte overgang til Visma Payroll og Visma Expense i løpet av noen få uker høsten 2022. Med god oppfølging og stødig veiledning fra Jens Erik Mjølnerød i Columbi gikk overgangen nærmest problemfritt og vi har i dag et intuitivt og svært godt system for både reiser/utlegg og utbetaling av lønn. Våre medarbeidere gir tilbakemeldinger om enkel føring i Expense og smidig tilgang til lønnslipper. Løsningen er dermed svært god i hele verdikjeden fra medarbeider, via leder for godkjenning til lønningsansvarlig

Jets Vacuum AS

Tusen takk for riktig god hjelp så langt med å hjelpe oss over i Visma Payroll og Expense. Vi har ikke fått tilbakemeldinger om noen feil på lønn etter at vi kjørte første lønn, og alle som har begynt bruke Expense er veldig fornøyd med dette systemet. Vi opplever måten du har ivaretatt oss på i denne prosessen som veldig bra og du har fulgt oss opp på en god måte som har trygget oss. Det var også dette vi håpet på og derfor vi valgte dere i utgangspunktet som leverandør.

Hoff SA

"Oslo Flaggfabrikk AS har gjennom flere år brukt Visma Business som regnskapssytem. Det er fleksibelt og brukervennlig system som følger med i tiden. I det senere har vi også supplert med Visma.net Payroll og OneStop Reporting. OneStop Reporting har en automatisert løsning som gir en unik innsikt i regnskapet, slik at man til enhver tid har full kontroll. Samtidig vil vi også skryte av Columbi Micro som leverer Visma produktene til oss, de er alltid på og holder oss oppdatert med siste nytt. Vi har et godt samarbeid, og de har en support avdeling som alltid er tilstede og bistår når det trengs"

Kundesitat Visma Business Flaggfabrikk

"Vi i Norwegian Hospitality Group er som såkalt et multibrand selskap - en svært kompleks og dynamisk virksomhet hvor mange ulike omsetnings- og kostnadsstrømmer fra ulike systemplattformer, som skal møtes i Visma Business. I møte med våre behov og promblemstillinger knyttet til Visma Business har vi en løpende dialog gående med Columbi Micro og vår relasjon til Columbi oppleves som særdeles verdifull. De er superenkle å komme i kontakt med og vi forholder oss direkte til mennesker. Responsen kommer raskt, de setter seg kjapt inn i problemstillinger (også ukjente problemstillinger) og løsningsforslagene er alltid konstruktive og konkrete. Som konsulenter er Columbi Micro et godt eksempel på at man får god verdi for pengene. Vi setter stor pris på Columbi Micro som vårt kontaktpunkt inn i Visma Business og vi har ingen intensjon om å gjøre noe annet enn å videreutvikle denne relasjonen"

Kundesitat Visma Business NHG

"Vi i Norwegian Hospitality Group er som såkalt et multibrand selskap - en svært kompleks og dynamisk virksomhet hvor mange ulike omsetnings- og kostnadsstrømmer fra ulike systemplattformer, som skal møtes i Visma Business. I møte med våre behov og promblemstillinger knyttet til Visma Business har vi en løpende dialog gående med Columbi Micro og vår relasjon til Columbi oppleves som særdeles verdifull. De er superenkle å komme i kontakt med og vi forholder oss direkte til mennesker. Responsen kommer raskt, de setter seg kjapt inn i problemstillinger (også ukjente problemstillinger) og løsningsforslagene er alltid konstruktive og konkrete. Som konsulenter er Columbi Micro et godt eksempel på at man får god verdi for pengene. Vi setter stor pris på Columbi Micro som vårt kontaktpunkt inn i Visma Business og vi har ingen intensjon om å gjøre noe annet enn å videreutvikle denne relasjonen"

Norwegian Hospitality Group

Spørsmål og svar

Hva menes egentlig med skyen? Hva vil det si at fremtiden ligger i skyen?

Å overføre ting til skyen vil strengt tatt si at en setter vekk drift og vedlikehold av servere til et annet selskap. Istedenfor å ha data og regnskapssystemet på en server lokalt på huset (ofte kalt on-premise) leier man plass på et datasenter. Disse datasentrene er typisk enorme, hypermoderne, og ekstremt driftssikre. Ofte er det mye mer kosteffektive i forhold til å drive selv.  

En av tingene som gjør dette mulig er rett og slett utviklingen av hastigheten på dataoverføring og kapasiteten til å lagre data. Dette gir også store fordeler da en ikke er avhengig av å kjøre, for eksempel regnskapsprogrammer, på en lokasjon, for eksempel på kontoret. Da kan man også få tilgang til dataen fra hvor som helst, og endringer lagres i sanntid. De som lager systemene, kan også oppdatere sikkerhetshull og funksjoner kontinuerlig, opptil flere ganger om dagen. Enorme løsninger gir også ekstremt fokus på sikkerhet, og leverandørens sikkerhetsapparat er mye større enn det de fleste har ressurser til å ha selv. Avansert teknologi sørger også for at dataen alltid er speilet i flere datasenter samtidig, på forskjellige geografisk lokasjoner, i tilfelle de skulle skje noe.  

Må jeg bytte til skyen?

Dere må ikke bytte til et skybasert ERP-system, men realiteten er at de gamle ikke-skybaserte løsningene vil dø ut.  Det vil si de vil leve videre i sine sky-baserte arvtakere, men de gamle systemene vil bli avsluttet og kompetanse til å sette de opp og supportere de vil også bli bort. De skybaserte systemene har mulighet for å bli kontinuerlig oppdatert og vil derfor leve tilsynelatende evig. Det betyr også at alle typer integrasjoner og tredjepartsløsninger vil produseres til de nye Sky-systemene, noe som gir dem en massiv fordel i funksjonalitet. Spørsmålet er ikke om du må til skyen det er når skal du til skyen?

Hvor lang tid tar skyreisen?

Hvor lang prosessen med å bytte ERP-system er kommer veldig an på deres virksomhet og behov. Dette er noe vi diskuterer og finner ut av når vi holder oppstartsmøter, men en må regne med at det tar opptil flere måneder.

Hva koster det for implementering, tilpasninger og integrasjoner?

Vi skreddersyr et gjennomarbeidet og tilpasset tilbud til hver kunde. Det er fordi hver kunde har ulike behov og derfor er det vanskelig å standardisere behovet til kunden gjennom én prismodell. Vi tilstreber hele tiden å dekke våre kunder behov og gjør alt vi kan for at du skal bli fornøyd. Vi gir et godt tilbud basert på informasjonen vi får fra deg.

Våre rådgivere klarer raskt å se hvilken tilpasninger og integrasjoner som du vil trenge, og vil gjøre jobben med å innhente alt av informasjon om tilhørende - slik at du kun trenger å forholde deg til oss.

Ta gjerne kontakt med oss og vi lover å gi beskjed hvis din bedrift ikke passer til løsningen, da anbefaler vi heller noe annet som er mer kompatibelt til deg. Uansett, vil vi hjelpe deg gjennom prosessen.

Har du spørsmål om våre tjenester?

Ta kontakt med en av våre dyktige rådgivere eller fyll ut skjemaet så tar vi kontakt med deg.

Takk skal du ha! Henvendelsen er mottatt!
Henvendelsen kunne dessverre ikke sendes. Vennligst prøv igjen senere.
Trond Krag-Larsen

Senior ERP Rådgiver

992 87 091tkl@columbi.no

Få en time
rådgivning!

Kontakt oss!

Text Link