Når hver kunde blir sett og hørt


Columbi har blitt kåret til Årets Leveransepartner 2024 fra Visma Software Nordic, et bevis på at god kundeservice virkelig står i sentrum. For å vise hvordan vi jobber med dette i praksis, har vi snakket med Senior HRM-rådgiver Kjersti Elisabeth Fimland. Sammen med alle Columbis konsulenter jobber hun tett med kundene for å skape løsninger som faktisk forenkler hverdagen deres.

Figur

Klar forventningsavklaring fra start

Når en ny kunde skal implementere et system, er det avgjørende å forstå behov og forventninger tidlig i prosessen. Kjersti forteller hvordan vi i Columbi alltid starter med denne viktige kartleggingen:  


«I starten av eit prosjekt inviterer vi alltid til eit oppstartsmøte med alle involverte ressurser hos kunden. I møtet blir vi kjent med kvarandre, samtidig som vi får avklart kva forventningar dei involverte har til det som skal skje. Det er viktig å skape ein god og open dialog, tillit og felles forståelse på kva som skal løysast.»

Deretter utvikler Columbi en implementeringsplan som legger grunnlaget for hvem som gjør hva, og når.
«Dette skapar tryggheit og sikrar at både vi og kunden set av nok tid og ressursar slik at vi kjem i mål til avtalt tid. Det vil ofte dukke opp uforusette ting i eit prosjekt, og difor er det viktig med regelmessige oppsummeringsmøter undervegs.»

Et team med kunden i fokus

Ifølge Kjersti er samarbeidet mellom konsulentene selve kjernen i en vellykket kundeopplevelse.
«Heile konsulentteamet har kunden og kunden sitt behov i fokus. Kunden skal kunne stole på at vi held det vi lovar. Allereie i innsalgsfasen er det viktig å få avklart behov og forventningar slik at vi tilbyr riktig løysing.»

Samtidig er det ikke bare én person som bærer ansvaret. Konsulentene hos Columbi bruker hverandres kompetanse for å kunne levere det beste resultatet.
«Til saman har konsulentteamet høg kompetanse og lang erfaring som gjer at vi i fellesskap kan tilby det som er best for kunden. Det er ‘gull verdt’ å ha så mange gode og dyktige kollegaer rundt seg som kan bidra når det trengst.»

Figur

Når endring blir en mulighet

For mange kunder betyr overgangen fra jordbaserte systemer til skybaserte løsninger store endringer i arbeidsflyt og rutiner. Kjersti ser det som en sentral del av jobben sin å skape trygghet underveis:
«Ein viktig del av min jobb er å skape trygghet og endringsvilje gjennom god opplæring og ved å synleggjere meirverdien av den nye løysinga i form av ein enklare og meir effektiv arbeidskvardag.»

Det krever tilstedeværelse og en genuin vilje til å forstå kundens utfordringer. Å være tilgjengelig på kritiske tidspunkt gjør ofte den store forskjellen.
«I ein slik prosess må eg være lett tilgjengeleg og samtidig forstå kunden sine utfordringar.»

Figur

En kultur som leverer

Kjerstis erfaringer speiler Columbis kjernefilosofi om alltid å sette kunden først. Gjennom tett oppfølging, åpen kommunikasjon og en løsningsorientert holdning, sikrer Columbi at hver bedrift får et system som forenkler hverdagen.

Er du nysgjerrig på hva som gjør oss til en prisvinnende partner?
Ta kontakt med oss for å høre hvordan vi kan hjelpe deg med å implementere nye løsninger – på en måte som gir deg trygghet, tydelighet og en mer effektiv arbeidshverdag.

Du kan nå Kjersti Elisabeth Fimland på kef@columbi.no  

Du kan også besøke oss på hovedkontoret vårt i Moss, Tykkemyr 27, 1597 Moss  

Du kan sende en e-post til firmapost@columbi.no eller ringe oss på 69 20 94 00.

Vi vil gjerne høre fra deg!

Annet Aktuelt

Se flere nyheter

Columbi kjøper Nexius AS og styrker satsingen i Oslo

Columbi fortsetter vekstreisen – og denne uken markerer vi et viktig strategisk skritt videre: Vi har kjøpt opp Nexius AS og ønsker fire nye, dyktige kollegaer velkommen inn i Columbi-familien. I tillegg har vi ansatt vår aller første Head of PR and Communications. Med dette styrker vi vår posisjon i Oslo-regionen betydelig – både faglig og geografisk

Les mer

Hedersprisen 2024: En hyllest til idrettens ildsjeler og utøvere

Columbi er stolte av å ha delt ut prisen "Årets utøver" under Hedersprisen 2024, arrangert av Moss Idrettsråd den 26. februar 2025. Vi er hovedsponsor av prisen «Årets utøver». Mina Korssund mottok prisen, som en anerkjennelse av hennes fremragende prestasjoner på idrettsarenaen.

Les mer

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Les mer

Få en time
rådgivning!

Kontakt oss!