Kan alle bli fornøyde?

En klok mann sa en gang til meg: «For at din bedrift skal lykkes, trenger du egentlig bare tre ting: Fornøyde kunder, fornøyde leverandører og fornøyde ansatte». Så lett – eller så vanskelig.

Kan alle bli fornøyde?

Er kundene dine fornøyde?

Det er selvsagt ikke bare digitale hjelpemidler som bidrar til dette. Den menneskelige faktoren er fortsatt den viktigste i flere sammenheng. Men tenk litt over dette:

Du har systemer som gjør det enkelt å være kunde av deg. For eksempel

  • En enkel og intuitiv e-handelsløsning
  • Alle varer er alltid på lager
  • Elektronisk ordrebekreftelse
  • Pakkesporing
  • Faktura rett i nettbanken enten du er privat- eller bedriftskunde
  • Nødvendig oppfølging etter gjennomført kjøp

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde kunder?

Vi tror dette gir mer fornøyde kunder, økt omsetning, mindre manuell håndtering og dermed økt lønnsomhet.

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.


Er leverandørene dine fornøyde?

Hvis du har fornøyde kunder, har du også fornøyde leverandører? Det ene er ikke gitt det andre, og det krever oppfølging og gode systemer på lik linje som kundene dine. Systemene vi sikter til her, er de som gjør det enkelt å være leverandør hos deg, for eksempel:

  • Digitale bestillinger på et format som går rett inn i leverandørens ERP system
  • Alle øvrige ordredokumenter utveksles elektronisk
  • Raskt og effektivt varemottak via håndterminaler
  • E-faktura og effektive bankintegrasjoner gjør at betalinger alltid skjer til rett tid

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde leverandører?

Vi tror dette gir mer fornøyde leverandører, bedre innkjøpspriser, lavere fraktkostnader, høyere prioritet og dermed bedret lønnsomhet. 

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.


Er dine ansatte fornøyde?

Kan du med hånden på hjertet si at dere har gode systemer og rutiner for alle ansatte? Slik at dine ansatte ikke bruker masse unødvendig tid på ting som kunne tatt en brøkdel av tiden? Det er ikke bare frustrerende for den ansatte, men det burde være frustrerende for deg som arbeidsgiver også. Det finnes gode systemer som gjør det enkelt å være ansatt hos deg. For eksempel:

  • Sømløs flyt av data mellom alle systemer, ingen dobbeltregistrering
  • Betalingsoppfølging, bankavstemming, ferie- og fraværssøknader, reiseregninger og alle andre rutineoppgaver er automatisert
  • Offentlige dokumenter som a-melding og mva oppgave sendes automatisk
  • Dine ansatte kan bruke tiden på verdiskapende aktivitet

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde ansatte?

Vi tror dette gir mer fornøyde ansatte, lavere personalkostnader, høyere produktivitet og dermed bedret lønnsomhet.

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.

July 6, 2021

Andre aktuelle saker

SE ALLE VÅRE NYHETER

Er kundene dine fornøyde?

Det er selvsagt ikke bare digitale hjelpemidler som bidrar til dette. Den menneskelige faktoren er fortsatt den viktigste i flere sammenheng. Men tenk litt over dette:

Du har systemer som gjør det enkelt å være kunde av deg. For eksempel

  • En enkel og intuitiv e-handelsløsning
  • Alle varer er alltid på lager
  • Elektronisk ordrebekreftelse
  • Pakkesporing
  • Faktura rett i nettbanken enten du er privat- eller bedriftskunde
  • Nødvendig oppfølging etter gjennomført kjøp

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde kunder?

Vi tror dette gir mer fornøyde kunder, økt omsetning, mindre manuell håndtering og dermed økt lønnsomhet.

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.


Er leverandørene dine fornøyde?

Hvis du har fornøyde kunder, har du også fornøyde leverandører? Det ene er ikke gitt det andre, og det krever oppfølging og gode systemer på lik linje som kundene dine. Systemene vi sikter til her, er de som gjør det enkelt å være leverandør hos deg, for eksempel:

  • Digitale bestillinger på et format som går rett inn i leverandørens ERP system
  • Alle øvrige ordredokumenter utveksles elektronisk
  • Raskt og effektivt varemottak via håndterminaler
  • E-faktura og effektive bankintegrasjoner gjør at betalinger alltid skjer til rett tid

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde leverandører?

Vi tror dette gir mer fornøyde leverandører, bedre innkjøpspriser, lavere fraktkostnader, høyere prioritet og dermed bedret lønnsomhet. 

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.


Er dine ansatte fornøyde?

Kan du med hånden på hjertet si at dere har gode systemer og rutiner for alle ansatte? Slik at dine ansatte ikke bruker masse unødvendig tid på ting som kunne tatt en brøkdel av tiden? Det er ikke bare frustrerende for den ansatte, men det burde være frustrerende for deg som arbeidsgiver også. Det finnes gode systemer som gjør det enkelt å være ansatt hos deg. For eksempel:

  • Sømløs flyt av data mellom alle systemer, ingen dobbeltregistrering
  • Betalingsoppfølging, bankavstemming, ferie- og fraværssøknader, reiseregninger og alle andre rutineoppgaver er automatisert
  • Offentlige dokumenter som a-melding og mva oppgave sendes automatisk
  • Dine ansatte kan bruke tiden på verdiskapende aktivitet

Vil dette gi deg mer eller mindre fornøyde ansatte?

Vi tror dette gir mer fornøyde ansatte, lavere personalkostnader, høyere produktivitet og dermed bedret lønnsomhet.

Hvis du ønsker en dialog med oss om hvordan IT systemene dine kan bidra til bedret lønnsomhet, så send oss en melding her.

Andre kundecaser

SE ALLE kundecaser
Lukk skjema