9/2/2020

Columbi er best på kundetilfredshet av alle landets Visma-partnere!

Hvert år kårer IT- og teknologibedriften Visma de beste partnerbedriftene innenfor økonomisystemer for næringslivet.
Foran 800 bransjekolleger ble Columbi fra Moss hedret med pris for å ha de aller mest fornøyde kundene.

- Klart det betyr mye å få en slik anerkjennelse. Det er kundene våre som er hele årsaken til at vi eksisterer, og da er det selvfølgelig svært tilfredsstillende at kundene setter pris på den jobben vi gjør, sier daglig leder Tor-Egil Kristensen i Columbi.

Columbi har levert IT-tjenester og rådgiving siden 1986, og selskapet har siden oppstarten hatt sitt hovedkontor i Moss hvor de betjener kunder i Viken og Oslo. I senere tid har de også utvidet med et kontor i Ålesund. I dag har Columbi spesialisert seg på å levere skybaserte økonomi- og personalsystemer til næringslivet.

Prisen for beste kundetilfredshet blant Visma sine partnere, ble delt ut torsdag foran 800 kolleger fra IT-bransjen og Visma sitt omfattende partnerapparat. Ifølge kundene har Columbi gjort en svært god jobb gjennom mange år. 

- Columbi kjempet helt i toppen også i fjor, og det er således en svært velfortjent pris som er basert på tilbakemeldinger fra kundene. Columbi får mange tilbakemeldinger på at de er fleksible og tilgjengelige når kunden måtte ønske og ikke minst at de innehar høy faglig kompetanse. Det vet vi at kundene setter svært høyt, og vi i Visma er stolte av å jobbe med Columbi som en av våre partnere, sier salgsdirektør i Visma Software, Lene Myklebust.

Kristensen tror at nøkkelen til suksessen er ganske enkel:
Lykkes kunden, så lykkes også Columbi.

- Det handler om å forstå våre kunders behov og legge til rette for at de kan jobbe smartere og mer effektivt gjennom å ta i bruk ny teknologi. De siste årene har vi jobbet knallhardt for å få kundene våre over på skybaserte løsninger som gjør at de i prinsippet har tilgang til all informasjon hvor som helst, om det er fra jobb pc’en eller fra mobilen på hytta. Når kundene får en enklere hverdag med løsninger som gjør at de kan drive smartere og mer lønnsomt, ja da blir både kundene og vi fornøyde, sier han.

Her er juryens begrunnelse:

"For å kunne kvalifisere seg til denne kategorien må det være svar fra over 100 respondenter i relasjons NPS i 2019. Partneren som går av med seieren i år lå veldig godt an til å vinne i fjor, men manglet noen få respondenter. Så dette er helt klart en velfortjent seier. I fjor la vi også til et spørsmål i undersøkelsen der vi spør om de vil anbefale partneren på skala 0-10: Her har de en NPS på 48! Med 52 respondenter. Denne partneren får mange tilbakemeldinger om at de er meget tilgjengelig og har høy faglig kompetanse. Noe vi vet kundene setter høyt. Med en NPS på 18 er vinner av Årets partner Kundetilfredshet: Columbi Micro."

I tillegg til at Columbi ble tildelt prisen for beste kundetilfredshet, ble Erik Lunde tildelt pris for MVP (Most Valuable Player). Bare 8 personer i hele partnerapparatet bestående av mange hundre personer blir ble tildelt denne utmerkelsen.

Erik Lunde nr. 3 fra høyre ble tildelt pris for MVP (Most Valuable Player) foto: Thomas Eckhoff